Wij luisteren naar alle belangen

En vinden het belangrijk een zo groot mogelijk draagvlak te krijgen voor verschillende issues, zowel bij opdrachtgever als bij bewoners.

Bewonerscommunicatie is een essentieel onderdeel van het gehele project bij renovatie of groot onderhoud. Bij bewoners leven vragen zoals:

Wat gaat er gebeuren? Kan ik blijven wonen in mijn huis? Hoe lang gaat het duren? Kan ik dan gewoon naar de wc en mijn douche gebruiken en … wat gaat het me kosten? Wat ga ik straks besparen?

Tegelijkertijd kunnen corporatie of zorginstelling gemaakte plannen alleen uitvoeren als er voldoende draagvlak is onder de bewoners. Dus goede informatievoorziening en transparante communicatie zijn essentieel. Bewoners meenemen in het hele proces en een goede band met hen opbouwen is belangrijk. Het kost veel tijd en soms ook geld, maar dit blijkt uiteindelijk altijd een rendabele en dus verantwoorde investering. In dit soort interessante kwesties zet BWC Bewonerscommunicatie graag haar tanden.

BWC Bewonerscommunicatie levert een bewonersconsulent (ook wel bewonersbegeleid(st)er genoemd), die verschillende dagdelen op locatie aanspreekbaar is voor zowel opdrachtgever als bewoner. Buiten de afgesproken dagdelen zijn en blijven wij ook op afstand bereikbaar voor bewoners en het projectteam.

Gedrevenheid en oplossingsgericht

Wij zijn sowieso ervaren. Dat is belangrijk omdat je stevig in je schoenen moet staan in een door mannen beheerste bouwwereld. Bovendien zijn wij enorm gedreven, wat tot uiting komt in onze oplossingsgerichte opstelling. We vinden het belangrijk een zo groot mogelijk draagvlak te krijgen voor verschillende issues, zowel bij opdrachtgever als bij bewoners. Het resultaat is dat we keihard geld besparen bij de opdrachtgever en volop medewerking krijgen van bewoners. Een klassieke vorm van win-win dus …!